Renk isimleri nereden geliyor?

Renk isimleri nereden geliyor?

Renk isimleri nereden geliyor

Şunu hayal edin: Misafir odasının duvarlarını süslemek için mükemmel bir boya tonu arıyorsunuz. Bir yapı markettesiniz raflarda çeşitli seçenekler görürsünüz. “Vişneli Kola.” “Sakin Gri.” “Sarı tuğlalı yol.” “hayal mavisi.” derken, merak etmeye başlıyorsunuz. Acaba bu renk isimleri nereden geliyor, renk isimlerini kim seçiyor? Bunu günlük işim yapabilir miyim?

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu iş bazı insanlar için bir meslek. Duvar boyaları için renk isimlendirme sürecinde kapsamlı araştırma ve işbirliği yapılıyor, tüm bunların tam olarak neyi içerdiğini merak ediyorsanız makalemizi okumaya devam edin.

Duvar Boyaları İçin Renk İsimleri Nasıl Bulunuyor ?

Renk isimleri nereden geliyor

Hangi isim olmalı?

Tıpkı tırnak salonunda bir cila seçmek gibi, dikkat çekici bir isim, çoğu insanın bir boya rengiyle ilk etkileşimidir, bu nedenle harika bir ilk izlenim bırakmak önemlidir. Bunu yapmak için birçok boya şirketi dünyanın her yerinden ilham alıyor.

Bir çok tasarımcının görüşü şöyle; “Çevrimiçi kaynaklarda arama yapmak, seyahat etmek, tasarım şovlarına katılmak, marketten alışveriş yapmak veya mağazaları gezmek, hatta ormanda yürüyüşe çıkmak bile, renk konusunda ilham almayı sağlayabiliyor. “ diyorlar.

Bu, bir sonraki açık hava koşunuz veya yürüyüşünüz sırasında içinizdeki boya adı uzmanına yoğunlaşıp, yeni boya isimleri bulmak için beyin fırtınası yapmaya başlayabilirsiniz demek.

Fısıldayan çam… esintili dere… hey, bu isimler muhteşem!

Doğrudan tüketiciye satış yapan şirketler , popüler kültüre büyük önem veriyor.

Farklı bir yaklaşım benimsemek ve markanın kişiliğini gerçekten sergilemek istediklerini söylüyorlar. Ayrıca renklerin isimleri gerçekten etkileyici olmalı ve duyguları harekete geçirmeli.

Renk isimleri nereden geliyor

Bir Liste ve Defalarca Kontrol

Binlerce farklı boya ismine beyin fırtınası yapmak ve bunların kaydını tutmak imkansız görünüyor değil mi? Evet kesinlikle öyle.

Bu yüzden tekrarları kontrol etmek çok önemli.

Bir renk ve tasarım uzmanı, “Tüm potansiyel renk isimleri, 3.500’den fazla renkten oluşan kartelalardan, tekrarlanan isimleri bulup kaldırmak, detaylı bir inceleme süreci gerektiriyor,” diyor ve isimlerin sonuçlandırılmasının bazen birkaç ay sürdüğünü söylüyor. “Ayrıca bu adların yasal olması ve müşterilerin hoşuna gitmeside önemli.

Boya renklerinin neden sadece “mavi” yerine “İndigo Mavi” olarak adlandırıldığını merak ettiyseniz, nedeni bu olabilir.

Renk adlandırma oldukça karmaşık bir süreçtir. Bu, bir çok insanın ve ekiplerin ortak çabasını gerektiren bir iş.

Renk herhangi bir ürüne veya koleksiyona özgü değilse, daha bağlantılı bir isim bulmak için ekstra çaba sarf etmek gerekiyor.

Renk isimleri nereden geliyor

Müşteri Ne İstiyor?

Peki bir boyanın adı satışlarını etkiler mi? Bu duruma göre değişir. Güzellik bakanın gözündedir ve seçtiğiniz boyanın tonu alıcı için tam istediği yada aradığı renk ise muhtemelen ismine o kadarda takılmayacaktır.

Günün sonunda bir boya rengi seçmek son derece kişiseldir ve her zaman kişisel zevkinizi ve tarzınızı yansıtmalıdır.

Diğer taraftan kendin yap projeleri meraklılarının kutup ayısı, gümüş kurşun, keten beyazı gibi isimlerin kullanıldığı nötr tonlara yönelme eğiliminde oldukları gözlemlenmiş.

Öte yandan renk severler, boya renk isimlerinde anlamları parlaklık, ve ışıltı içeren aynı zamanda güçlü olan isimlerden etkileniyor, ve bu boyaları tercih ediyor.

Özellikle beğenilen bir renk güçlü bir isimle birleştiğinde çok daha fazla tercih ediliyor. İlginç, enteresan boya rengi isimleride, duvar boyalarını popüler hale getirmek için oldukça etkili. Enteresan isimlere örnek vermek gerekirse dumanlı alabalık (Smoky trout) , moda tutkunu (Fashionista), gerçekten bu tarz isimler basit bir koyu gri yerine, daha entelektüel ve bir parça gizemli duruyor, bir rengi popüler hale getirmek için renk ismi ne kadar önemli bir kez daha ispatlanmış oluyor.

Zekice takma adlar bir yana, adlandırma nihayetinde müşteri deneyimi göz önünde bulundurularak yapılmalıdır.

Önerilen bir adın potansiyel firma müşterisi tarafından nasıl yorumlanabileceğini tahmin etmek için çok çalışmak gerekiyor.

Her renk ismi bir mikro hikaye anlatıyor ve tüketicilere rengin kendi kişisel alanlarında nasıl görüneceği konusunda daha bir fikir veriyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.