Görsel Mağazacılık Tasarımı

Mağaza Görsel Düzenleme Nasıl Yapılır

Görsel Mağazacılık Tasarımı

Fransa’dan gelen görsel mağazacılık ve vitrin tasarımı fikirleri her yönden dikkat çekicidir. Her marka eşi benzeri olmayan benzersiz bir vitrine sahip olmayı amaçlamaktadır. Mağaza görsel düzenleme nasıl yapılır denildiğinde vitrinde rekabetin yüksek olduğunu ve yüksek standartlı halkı etkilemek için öne çıkmak gerekektiğini unutmamak gerekir.

Görsel Mağazacılık tamamen ürünlerinizi müşterilere en çekici şekilde (ticari performansı arttırmaya odaklanarak) sunmakla ilgilidir. İyi planlanmış direktiflerin yardımıyla profesyonel kalitede vitrin, yalnızca daha fazla satış yapmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda mağaza içi müşteri deneyiminizi geliştirir ve markanızı güçlendirir. Öyleyse, her Görsel Satıcı, müşterileri müşteriye dönüştüren ilham verici mağaza vitrinleri oluştururken hangi ipuçlarını ve püf noktalarını kullanmalıdır? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Mağaza Görsel Düzenleme Nasıl Yapılır

1. Stile veya türe göre gruplama

Müşterilerin onlarla etkileşim kurması için yüksek yoğunluklu ürünlerin pratik bir yolla dengelenmesi gerekir. Bu, marka, ürün türü, renk veya fiyata göre olabilir. Ayrı kategorileri veya kıyafet stillerini gruplamak kolayca etkileşime girebilecek açık tanımlanmış bir alan olmasını sağlar.

Mağaza Görsel Düzenleme Nasıl Yapılır
Bir Görsel Satıcının en önemli aracıdır.

2. Görsel kavramlar aracılığıyla hikaye anlatımı

Görsel Mağazacılıkta hikaye anlatımı, hayal gücünü teşvik etmenin bir yoludur. Sıkı bir görsel konsept, belirli bir stil için potansiyel bir müşteriye ilham verebilir ve istek uyandıran bir duyguyu tetikleyebilir. Basitçe, her şey ürünlerinizin düzenlenme şekli aracılığıyla bir temayı iletmekle ilgilidir.

Mağaza vitrininizi oluştururken bu konsepti harika bir etki için kullanabilirsiniz.
Mağaza vitrininizi oluştururken bu konsepti harika bir etki için kullanabilirsiniz.

3. Renk dengeleme

Bir Görsel Satıcının rengi nasıl kullandığı, işin en önemli yönlerinden biridir. Planlama aşamasından itibaren, renge dayalı ürün koleksiyonları ve aralıkları oluşturmak, mağazanızın bütünlüğünü ve görsel stilini artırabilir.

İster yüksek kontrastlı dramatik bir görünüm isterse uyumlu tonlardan oluşan bir palet seçin, önemli olan onları iyi dengelemeniz ve doğru hissi elde etmek için bir dizi yerleştirme ve düzenleme varyasyonların dan yararlanmanızdır.

Renk dengeleme
Renk dengeleme

4. Görsel Mağazacılıkta Simetri Kullanma

Ürünlerinizin simetrik şekillerde katlanma, istifleme, asma ve şekillendirmeyi tekrarlamak mağazanızın görsel hissini artırabilir.

Ürünleri bir odak noktası etrafında tekrarlarken örneğin bu bir masa armatürü olabilir ve aynı şekilde  simetriyi, daha çarpıcı bir görünüm elde etmek için farklı renk dengeleme teknikleriyle birlikte de kullanabilirsiniz.

Görsel Mağazacılıkta Simetri Kullanma
Görsel Mağazacılıkta Simetri Kullanma

5. Odak noktaları

Odak noktası, örneğin bir mağaza penceresinde, stilize edilmiş mankenler ve, sahne donanımı yanında tabelalarla birlikte merkez parçası olarak işlev gören  sıcak bir noktadır. Odak noktalarını bir mağaza veya departmana ait önemli görüş hatlarına, uç kapaklara ve giriş masalarına yerleştirin.

Odak noktası ‘çekiliş’ görevi görür ve bir müşteriyi mağazaya veya mağazanızın belirli bir alanına girmeye ve ürünlerinize daha yakından bakmaya zorlayabilir.

Görsel Mağazacılık Tasarımı

Alice harikalar diyarında temalı görsel mağaza tasarımı

Alice harikalar diyarında temalı görsel mağaza tasarımı, oldukça etkileyici ve sanatsal bir çalışma. Ünlü tasarımcı Manish Arora’ya ait mağaza vitrin tasarımı. Elbette bir resmin bin kelimeye bedeldir, bu yüzden çılgın görsel tasarımcıların ne yaptığını kendiniz görmeniz için görsel mağaza tasarımlarını paylaşıyoruz.

Sarı renk patlaması ve içinde yüzen aksesuarlar. Hermes mağazasının vitrin tasarımı.

Sarı renk patlaması ve içinde yüzen aksesuarlar. Hermes mağazasının vitrin tasarımı. Enerjik renkli, ilgi çekici başka bir görsel şölen.

Chloe'nin Paris'teki yeni amiral mağazasının vitrini

Chloe’nin Paris’teki yeni amiral mağazasının vitrini, fotoğraf çekmek için baş aşağı asılı bir mankenin olduğu çok enteresan bir görsel mağazacılık örneği.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.